Meniu

Naujiena

Alumnės svajonę padėjo įgyvendinti studijos ISM universitete

Marketingas nėra tik reklama. Jis turi eiti koja kojon su visais kitais įmonės procesais, kad įmonė pasiektų savo išsikeltus tikslus“, – teigia ISM universiteto alumnė Laura Aleksandravičė. Kaip bakalauro ir magistro studijos ISM Vadybos ir ekonomikos universitete padėjo jai sėkmingai žengti profesiniu keliu? Influenceriai.lt įkūrėja, buvusi „Adidas“ ir „Reebok“ prekinių ženklų rinkodaros vadovė Lietuvoje dalijasi patirtimi ir mintimis apie kelią tarptautinės karjeros link.

2018 m. sausį Laura Aleksandravičė įkūrė specializuotą nuomonės lyderių (angl. influencerių) rinkodaros agentūrą Influenceriai.lt. Dirbdama „Adidas“ ir „Reebok“ prekės ženklų rinkodaros vadove Lietuvoje, ji sukūrė apdovanojimus pelniusias nuomonės lyderių rinkodaros kampanijas. Šiuo metu kartu su komanda Laura kuria nuomonės lyderių rinkodaros strategijas ir įgyvendina prasmingas, įtraukiančias bei rezultatyvias kampanijas, kurios leidžia prekės ženklams pasiekti tikslinius vartotojus per platų nuomonių lyderių tinklą Lietuvoje.

Paklausta, kas paskatino rinktis karjerą būtent rinkodaros srityje, L.Aleksandravičė prisipažino, kad mokykloje buvo iš tų, kuriems viskas sekėsi labai gerai, tad studijų pasirinkimo galimybių buvo daug. „Iš pradžių buvau labai pasimetusi, o kiek vėliau supratau, jog nesu viena, kuri nežino, ką veikti gyvenime.“, – pasakojo ISM alumnė.

Pasirinkimą lėmė aukštoji mokykla

11–oje klasėje Laura atrado ISM Vadybos ir ekonomikos universitetą ir ją sužavėjo ne konkreti specialybė, o pati verslo mokykla bei jos koncepcija. Ji apsilankė dar keliose paskaitose ir nusprendė studijuoti ISM universitete, kur įgijo Tarptautinio verslo ir komunikacijos bakalaurą, o vėliau – Inovacijų ir technologijų vadybos magistro laipsnį.

L. Aleksandravičė, stodama į ISM universitetą, vis dar neturėjo aiškios vizijos dėl ateities, todėl pasirinko gana plataus spektro studijų programą, nes galvoje vis sukosi mintis apie darbą tarptautinėje kompanijoje. Visgi pasirinkimas prisijungti prie studentų atstovybės buvo gyvenimo lūžis, kai ji suprato, kad rinkodara – jai įdomi sritis.

„Galiu drąsiai sakyti, kad darbo patirties studijuojant man suteikė veikla studentų atstovybėje, o ir tolimesnė karjera prasidėjo netikėtai. Turėjome koučingo mokymus. Tuomet tai buvo naujas dalykas Lietuvoje: konsultantas buvo ką tik grįžęs iš studijų užsienyje, o mes tapome pirmąja jo atrinktąja grupe (focus group – angl., red. past.).

Mane labai užkabino tie mokymai ir parašiau Tomui (kuris dabar yra parašęs ne vieną knygą), gal jam būtų įdomu, jei atlikčiau praktiką: padėčiau su mokymų organizavimu, kitais panašiais dalykais. Tą dieną jis nieko negalėjo pasiūlyti, bet paklausė, ar mane domintų praktika konsultacinėje kompanijoje“, – prisiminimais dalijosi moteris.

Praktika tapo pirmuoju darbu

Taip antrakursė rugsėjo 1–ąją pradėjo ne tik mokslo metus, bet ir praktiką verslo konsultacijų įmonėje „OVC consulting“, kurioje L.Aleksandravičė dirbo beveik ketverius metus. Pradžia net nebuvo susijusi su rinkodara: didesnę dalį sudarė pardavimai verslo klientams ir viešieji pirkimai.

„Tai buvo itin gera mokykla, nes teko susipažinti su skirtingų lietuviškų ir tarptautinių organizacijų veikla verslo ir viešajame sektoriuje. Iš vidaus susipažinau su įvairių įmonių struktūromis, tai praplėtė mano akiratį. Po trejų metų įmonėje tapau rinkodaros ir prekės ženklo vadove.

Po tam tikro laiko supratau, kad man patinka rinkodara, bet turbūt neleis sumeluoti nei vienas šios srities vadovas, jog yra labai svarbu, ką tu parduodi ir kaip tau tai yra artima. Tos paslaugos, kurias aš atstovavau, neprieštaravo mano vertybėms, bet tuomet aš labai intensyviai sportavau ir supratau, kad noriu vieną savo aistrą sujungti su kita – marketingą su sportu. Vienaip ar kitaip, tačiau profesinė savirealizacija yra labai svarbi, todėl pradėjau ieškoti, kur galėčiau tai pasiekti“, – pasakojo L. Aleksandravičė.

Svajonėms lemta išsipildyti

Kai turi tikslą, tai visa kita – tik detalės. Lauros akiratyje neatsitiktinai atsirado „Adidas“ prekinis ženklas, kurio veikla ją itin žavėjo, o kaip savo srities specialistė, ji nuolat stebėjo vykdomą marketingo ir komunikacijos politiką.

Tuo metu ji pradėjo domėtis darbo galimybėmis ne tik Lietuvoje, bet ir užsienyje, o akys užkliuvo už pastarosios įmonės organizuojamos dvejus metus intensyvaus darbo trunkančios „Functional Trainee Program“ (FTP) programos, kurios tikslas – išsirinkti pačius geriausius darbuotojus, skelbimo. Atrankos procesas, kuris truko daugiau nei tris mėnesius, o per jį būta ne vienas interviu, buvo sėkmingas būtent L. Aleksandravičei.

Moteris atsidūrė tarp trisdešimties laimingųjų iš viso pasaulio, kurie buvo pakviesti į vertinimo centrą Vokietijoje. Dvi dienas buvo atliekamos individualios ir grupinės užduotys, tačiau tarp dviejų laimingųjų Lauros vardo nebuvo.

Kiek įdėsi, tiek ir gausi

Laura toliau tęsė darbą verslo konsultacijų įmonėje ir po kiek laiko pamatė skelbimą, kad „Adidas“ ieško rinkodaros vadovo Lietuvoje. Pokalbio metu ji juokėsi, kad niekada nenuleido rankų ir giliai viduje žinojo, kad vis vien dirbs šioje įmonėje.

„Labai greitai mane atrinko ir neturėjau jokių atostogų: iš vieno darbo atsiradau kitame.Tikėjimas, didelis noras ir įdėtas darbas prisideda prie tavo sėkmės.

Visada sakiau, kad kiek įdėsi, tiek ir gausi. Tuo tikiu ir darbe: jei būsi įsitraukęs darbuotojas, suinteresuotas ne tik atidirbti nuo aštuonių iki penkių, bet iš tikro kurti vertę, siekti tikslų, tu gausi ir grąžą. Jei sėdėsi socialiniuose tinkluose pusę dienos, tai tada kokios tu grąžos ar savirealizacijos gali tikėtis?“, – sakė L.Aleksandravičė.

Rinkodaros sąvokos interpretacija

L. Aleksandravičė dirba šalia Vingio parko įsikūrusiame erdviame biure. Jos komanda – penkios agentūros, kurios padeda įgyvendinti įmonės tikslus.

„Natūralu, kad negali turėti tiek daug skirtingų specialistų, kokių tau reikia, todėl agentūros yra mano rankos. Aš esu atsakinga už strateginius dalykus, o jie atlieka ir įgyvendina įvairius kūrybinius procesus“, – pasakojo ISM universiteto alumnė.

Moteris prisipažįsta, kad būtent rinkodaros sąvoka kelia daug nesusipratimų, o ypač tai pastebima, kuomet sulaukiama studentų, norinčių atlikti praktiką ar užimti asistento poziciją, užklausų.

„Jie turi įsivaizdavimą, kad rinkodaros vadovas yra tas, kuris kuria reklamas, jas filmuoja, rašo straipsnius ar reklaminius šūkius. Deja, realybė yra kitokia. Daugumos rinkodaros vadovų pagrindinė užduotis – projektų valdymas, o kūrybinė dalis priklauso nuo to, kokio tipo yra įmonė: lietuviško ar tarptautinio kapitalo“, – teigia L. Aleksandravičė.

Skiriasi darbo pobūdis

Anot pašnekovės, darbas rinkodaros srityje lietuviškoje įmonėje turi daugiau galimybių kurti procesus: suteikiama erdvė, bet nebūtinai priemonės, todėl kartais pats turi sugalvoti ir sukurti – duodama daugiau kūrybinės laisvės, nes viskas vyksta komandos viduje. Tarptautinėje įmonėje iš tavęs tikimasi kuo kokybiškesnio tikslų, kurie buvo iškelti, įgyvendinimo.

„Mano atveju, kūrybinė dalis jau yra sugalvota ir „nuleidžiama“ iš aukščiau. Man yra palikta atsakomybė už įgyvendinimo procesą, kad kuo kokybiškiau tai būtų padaryta“, – sakė L. Aleksandravičė.

Pašnekovė pabrėžia, kad itin svarbus dalykas – strateginis mąstymas, kuomet reikia dideliam duomenų kiekiui suteikti rinkodaros sprendimo pavidalą. Nereikėtų pamiršti ekstravertiškumo.

„Manau, jei drovus žmogus dirbtų rinkodaros ar pardavimų pozicijoje, tuomet jaustųsi blogai. Aišku, visko galima išmokti, bet šioje srityje reikia būti drąsiam, nebijoti eiti į rinką, pasitikėti savimi. Negali būti geru marketingo vadovu, jei esi užsidaręs kabinete ir sėdi prie kompiuterio, žiūri į skaičiukus ir vykdai tik reikalavimus. Turi nuolat bendrauti, megzti ryšius, stebėti tendencijas. Galų gale, turi nebijoti dirbti neapsibrėžtomis sąlygomis ir greitai besikeičiančioje aplinkoje. Šią poziciją neretai lydi stresas, įtampa, nes būna daug pokyčių, nenumatytų situacijų“, – kalbėjo Influenceriai.lt įkūrėja.

Patarimas būsimiems specialistams

Pašnekovė dalijasi savo sėkmės formule, kuri jai padėjo pasiekti karjeros aukštumų: nebijokite išbandyti naujų dalykų.

„Niekada nebūsi nei inovatyvus, nei pirmas rinkoje, jei nesistengsi eksperimentuoti. Eksperimentai, bandymai, naujovių ieškojimas – turi būti nuolatinė kasdieninio gyvenimo dalis. Natūralu, kad turi būti smalsus“, – atviravo L. Aleksandravičė.

Moteris taip pat išduoda, kad rinkoje pastebima tendencija: vis labiau ieškoma ne plataus profilio žmonių, kurie būtų tik marketingo vadybininkai, o turinčių konkrečius įgūdžius. Šį procesą nulėmė skaitmenizavimas. Ieškoma žmonių, kurie mokėtų dirbti su konkrečiais analitiniais įrankiais, įvairiomis skaitmenizavimo platformomis. Poreikis auga, o Laura net neabejoja, kad ateityje jų bus ieškoma vis labiau.

Pašnekovė pataria, jei jau nusprendei, kad baigus studijas ateitį nori sieti su rinkodara, būtinai baik papildomus kursus. Galbūt galima kažką paraleliai studijuoti, pavyzdžiui, grafinį dizainą ar kokią nors konkrečią IT sritį, kuri padėtų susiaurinti kryptį. „Visko išmatyti tiesiog yra neįmanoma“, – akcentavo ISM universiteto alumnė L. Aleksandravičė.

 

Straipsnis buvo publikuotas žurnale „Kuo būti“ 2018 m.