Meniu

Naujiena

„Creative Shock“ konkurse socialinio verslo iššūkiams sprendimo ieško 1800 studentų iš viso pasaulio

1800 studentų iš daugiau nei 100 pasaulio šalių – tiek žmonių šiemet nusprendė savo jėgas išbandyti ISM Vadybos ir ekonomikos universiteto studentų organizuojamame konkurse „Creative Shock“, kuriame dalyviai iš viso pasaulio sprendžia realias socialinio verslo strateginio valdymo, rinkodaros bei kitas problemas.

Pasak ISM universiteto studento bei konkurso „Creative Shock“ organizatoriaus Manto Banio, rekordinis dalyvių skaičius rodo vis didėjantį socialinio verslo aktualumą pasauliui ir visuomenei. Šiais metais konkurse „Creative Shock“ rungiasi studentai iš Jungtinių Amerikos Valstijų, Jungtinės Karalystės, Kinijos, Kanados, Australijos, Indijos, Etiopijos ir kitų pasaulio šalių. O jame panoro dalyvauti ir paraiškas pateikė studentai iš tokių prestižinių universitetų kaip Oksfordas (angl. University of Oxford), Džono Hopkinso (angl. Johns Hopkins University), Londono Verslo (angl. London Business School), Niujorko (angl. New York University) bei Kalifornijos universitetas Berklyje (angl. UC Berkeley). 

„Creative Shock“ organizatorius M. Banys pabrėžia, kad Lietuvoje socialiniu verslu užsiimti ryžtasi retas, tad konkursas padeda skleisti žinią apie tokį verslo modelį, jo idėją, būdus ir tikslus.

„Socialinio verslo vystytojai į turimas visuomenės problemas žiūri kitu kampu ir pasitelkdami kūrybiškumą atranda netradicinį jų sprendimo būdą. Tokio modelio įmonės pelno nelaiko pagrindiniu tikslu. Jis generuojamas tam, kad augant įmonei, augtų ir socialinio verslo daromas teigiamas poveikis visuomenei. Lietuvoje tokio tipo verslu užsiimti ryžtamasi vis dar nedrąsiai, tad vienas pagrindinių „Creative Shock“ siekių – skleisti žinią apie socialinio verslo modelį ir paneigti susiformavusius mitus“, – sako M. Banys.

Spręsdami realias organizacijų problemas studentai pritaiko ir praktiškai įtvirtina universitete įgytas žinias, o tuo pačiu jaunam socialiniam verslui padeda surasti trūkstamus su verslo plėtra, rinkodaros strategija ar kitomis sritimis susijusius atsakymus. 

Šiemet konkurso dalyviai socialinio verslo įmonei turėjo sugalvoti rinkodaros kampaniją bei sukurti jos įgyvendinimo planą. Į finalą patekusių komandų laukia paskutinioji užduotis, kurios sprendimui finalistai turės tik vieną naktį. 

,,Konkurso metu skirtingų kultūrų sukurtos idėjos neretai tampa socialinių verslų turimų iššūkių sprendimais. Studentai jau atsakė į klausimą, kaip į darbo rinką integruoti žmones su negalia, kaip efektyviai mažinti atliekų kiekį ir nenaudojamus daiktus prikelti antram gyvenimui bei daugelį kitų“, – sako M. Banys.

„Creative Shock“  konkurso metu studentai apie socialinio verslo kūrimą bei iššūkius sužino ir teoriniu, ir praktiniu lygmeniu. Sėkmingai atlikus užduotis nuotoliniu būdu dviejuose atrankiniuose turuose 10 geriausiai pasirodžiusių komandų patenka į finalinį etapą, kurio nugalėtojai apdovanojami 2000 eurų piniginiu prizu ir ,,Turkish Airlines“ lėktuvo bilietais į bet kurią pasaulio šalį.

Šiemet į Vilniuje vyksiantį „Creative Shock“ finalą atvyks studentai iš Kanados, Tailando, Hong Kongo, Kipro, Jungtinių Amerikos Valstijų. Po 4 metų pertraukos į finalą pateko ir komanda iš Lietuvos.

Lapkričio 30 d. renginį užbaigs tarptautinė nemokama konferencija ,,Equation for Impact”, vyksianti ISM Vadybos ir ekonomikos universitete, kurioje Lietuvos ir užsienio socialinio verslo atstovai dalinsis įkvepiančiomis socialinio verslo istorijomis ir asmenine patirtimi. Pasiklausyti sėkmės istorijų ir sužinoti daugiau apie socialinį verslą kviečiami visi susidomėję. 

Apie „Creative Shock“

„Creative Shock“ yra tarptautinis socialinio verslo situacijų konkursas, skirtas ambicingiems bakalauro ir magistrantūros studijų studentams. Įvairiuose konkursuose ir konferencijose buvo nominuotas kaip geriausias verslumo skatinimo studentų renginys Lietuvoje. Pagrindinis „Creative Shock“ tikslas – didinti socialinio verslo žinomumą, supažindinti dalyvius su tokio tipo verslo modeliu ir parodyti pelno bei socialinių aspektų suderinamumą.