Meniu

Naujiena

Personalo atrankos profesionalai pasakė, ko šiandien ieško ir ko neranda Lietuvos darbdaviai

Ketvirtoji pramonės revoliucija keičia darbo specifiką, procesą bei žmogaus vietą ir savijautą darbo rinkoje. Robotai jau perėmė 29 proc. žmogaus atliekamų užduočių, o kelerių metų bėgyje šis skaičius turėtų pasiekti 42 proc., rodo Pasaulio ekonomikos forumo atliktas tyrimas „The Future of Jobs Report 2018“. Personalo atrankos kompanijos „CV-Online” marketingo vadovė Rita Karavaitienė pastebi, kad skaitmenizacijos ir dirbtinio intelekto smarkiai veikiamame amžiuje Lietuvos darbdaviai vis dažniau į ieškomų kompetencijų sąrašą įtraukia informacinį raštingumą, inovatyvumą, smalsumą, o pačiuose kandidatuose vis dažniau pasigenda motyvacijos ir užsidegimo stengtis. 

 „Verslo atvejų analizę keičia gebėjimas pritaikyti savo žinias kuriant kažką naujo, tad darbdaviai vis labiau ieško smalsių, įvairiapusiškų, skirtingomis sritimis besidominčių ir motyvuotų darbuotojų. Jie taip pat vis dažniau pažymi, kad pasamdytų teisingą požiūrį į darbą turinčius žmones – motyvuotus padaryti šiek tiek daugiau, šiek tiek geriau ir šiek tiek greičiau nei tikimasi. Darbdaviai vis dažniau darbo skelbimuose į reikalavimų sąrašą įtraukia kritinį, analitinį mąstymą, kūrybiškumą, norą ir gebėjimą nuolat mokytis, savarankiškumą, bendravimą, bendradarbiavimą, skaitmeninius įgūdžius“, – sako R. Karavaitienė.

„CV-Online“ atstovė taip pat pabrėžia, kad transformacijos amžiuje jaučiamas naujų įgūdžių poreikis darbo rinkoje, kurį ne visuomet lengva užtikrinti, tad į pokyčius turėtų reaguoti bei prie jų prisitaikyti ir švietimo įstaigos. 

„Prie besikeičiančios darbo rinkos ir jos keliamų iššūkių bei reikalavimų turi prisitaikyti ir mokymo sistema. Teorijos taikymas praktikoje, technologijų naudojimas mokymosi procese, inovacijos, užduočių įvairovė turi būti neatsiejama mokymo sistemos dalis. Nepriklausomai nuo studijų krypties ir darbo pareigų srities, gebėjimas perprasti naujas technologijas ir gebėti jomis naudotis tampa neatsiejama profesionalų gebėjimų dalimi“, – sako R. Karavaitienė.

Dekanai iš viso pasaulio sutarė – versle ir vadyboje IT žinios būtinos

Daugiau nei 1500 universitetinių verslo mokyklų pasaulyje vienijanti organizacija AACSB,  reaguodama į neišvengiamus technologijų pokyčius ir naujų kompetencijų poreikį,  atnaujino ​privalomų kompetencijų sąrašą, kuriuo turi vadovautis prestižinę AACSB akreditaciją gauti pretenduojančios universitetinės verslo mokyklos arba universitetų verslo vadybos fakultetai. 

„Pasaulio aukštųjų verslo mokyklų dekanai sutarė, kad šiuolaikiniame pasaulyje  verslo programų studentų skaitmeninio intelekto ugdymas yra būtina sąlyga AASCB akreditacijai gauti. Reaguojant į darbo rinkos pokyčius ir atsižvelgiant į pasaulinius kokybės standartus ryškūs pokyčiai numatyti ISM universiteto programose. Skaitmeninio intelekto lavinimas yra įtrauktas į visų ISM bakalauro programų (pradedant rinkodara ir baigiant finansais bei ekonomika) tikslus,  programas papildėme tokiais dalykais kaip kompiuterinis programavimas, dirbtinis intelektas, mašininis mokymasis ir kt“, – sako ISM Vadybos ir ekonomikos universiteto studijų prorektorė prof. dr. Viltė Auruškevičienė. 

Programavimo mokosi nuo filologų iki chemikų

Šiandien IT kompetencijas ugdo ir stiprina ne tik šioje srityje dirbantys žmonės, tačiau ir kitų sričių specialistai, kaip filologai ar chemikai, kurie bando tapti paklausesniais darbo rinkoje ar geriau suprasti savo įmonės ar aplinkos darbo specifiką, sako Lukas Kaminskis, skaitmeninių įgūdžių mokyklos „Turing School“, kuri ISM universitete rūpinsis programavimo kursais, vadovas.

​„Kiekvienas žmogus IT žinias pritaiko jam aktualioje srityje: medikai algoritmų pagalba tiksliau aptinka patologinius pakitimus rentgeno nuotraukose, logistikos specialistai automatizuoja dalį monotoniškų procesų, kad padidintų pelną, mokslininkai algoritmų pagalba taiko inovatyvius duomenų analizės metodus, finansų specialistai išgauna duomenis, kuriais remiantis būtų galima priimti kokybiškesnius sprendimus. 

ISM universitete bus dėstomas programavimas, paremtas  Harvardo universiteto metodologija. Studentai bus supažindinami su kompiuterių mokslo, programinės įrangos ir internetinių aplikacijų kūrimo principais“, – sako L. Kaminskis ir priduria, kad technologijos yra universalus įrankis, palengvinantis kasdienius darbus, o ateityje sparčiai augs specialistų, mokančių jomis naudotis ir valdyti, poreikis.