VARTOTOJŲ VERTINIMAS IR SPRENDIMŲ PRIĖMIMAS TVARUMO SRITYJE: VEIKSNIAI SKATINANTYS EFEKTYVIUS POKYČIUS
Živilės Kaminskienės disertacijai 2019-2024 m. vadovavo Prof. dr. Justina Baršytė (ISM Vadybos ir ekonomikos universitetas, socialiniai mokslai, vadyba – S 003).
Daktaro disertacija bus ginama viešame Vadybos mokslo krypties tarybos posėdyie 2025 m. vasario 20 d., 11:00 val. ISM Vadybos ir ekonomikos universitete, 209 aud.
Apie disertaciją:
Ši disertacija siekia nagrinėti veiksnius, skatinančius efektyvius pokyčius tvaraus vartojimo srityje, tad (1) lygiagrečiai analizuoja tvarų ir žiedinį vartojimą, (2) giliau nagrinėja vartotojų vertinimą ir sprendimų priėmimą, susijusį su tvariais produktais, ir galiausiai, (3) tą patį daro žiedinių produktų atžvilgiu. Visų pirma, ši disertacija pateikia patikslintą tvaraus ir žiedinio vartojimo konceptualizavimą, nagrinėdama jų persidengiančius ir išsiskiriančius aspektus. Taip pat atskleidžiama, kad skirtingi asmenybės bruožai, tokie kaip gyvenimo prasmės jausmas, atvirumas patirtims ir dispozicinis godumas, tvariam ir žiediniam vartojimui gali turėti nevienodos įtakos. Antra, šiame darbe plečiamos žinios apie neigiamą emociją – liūdesį – ir jo motyvacinį vaidmenį skatinant atsakingą elgesį, t. y. tvarų vartojimą. Tyrimas rodo, kad ši dažnai patiriama emocija tam tikrais atvejais gali aktyviai nukreipti žmones į pozityvų elgesį. Atlikti eksperimentai parodė, kad neigiama liūdesio emocija atlieka tarpininko vaidmenį santykyje tarp grėsmės gyvenimo prasmei patyrimo ir tvaraus vartojimo. Galiausiai, ši disertacija tiria netiesioginį užuominų apie kilmę poveikį. Tyrimo rezultatai atskleidžia, kad tokios užuominos didina suvokiamą žiedinių produktų piniginę vertę ir siekį jų įsigyti. Be to, užuominos apie kilmę stiprina artumą savasties jausmui, o šis jausmas, savo ruožtu, lemia didesnį siekį įsigyti žiedinių produktų. Šiame darbe taip pat nagrinėjamos šį ryšį ribojančios sąlygos ir atskleidžiamas įsigijimo centriškumo moderuojantis vaidmuo.
Gynimo taryba: